LATAR BELAKANG








Apa itu kepimpinan? Definisi kepemimpinan adalah seni untuk memotivasi sekumpulan orang untuk bertindak mencapai tujuan bersama. Dalam konteks perniagaan, ini dapat diertikan sebagai mengarahkan pekerja dan rakan sekerja secara strategik untuk memenuhi keperluan syarikat.


 


Definisi kepemimpinan merangkumi pentingnya kemampuan dan bersedia untuk memberi inspirasi kepada orang lain. Kepemimpinan yang berkesan didasarkan pada idea tetapi tidak akan berlaku melainkan idea-idea itu tidak disampaikan kepada orang lain dengan cara yang cukup menarik dan membolehkan mereka bertindak mengikut kemahuan  pemimpin.


 


Pandemik coronavirus telah menjadi ujian bagi berjuta-juta orang di seluruh dunia. Tidak ada yang setanding dengan pengorbanan pekerja di barisan hadapan di hospital dan perkhidmatan penting yang lain. Dalam konteks perniagaan, para pemimpin harus menghadapi tuntutan yang luar biasa: bagi mereka, pandemik telah menjadi ujian kepemimpinan utama.


 


Dalam dunia perniagaan, seorang pemimpin mesti dapat memanfaatkan pelbagai sumber untuk membina gaya kepemimpinan yang komprehensif, dinamik, dan responsif. Pengurus dan eksekutif tidak dapat menerajuinya sendiri; mereka mesti bergantung pada pasukan untuk memberikan hasil. Mereka yang mempunyai kemahiran kepemimpinan pragmatik mendapat manfaat daripada pasukan yang berprestasi tinggi.


 


Tekanan boleh kelihatan menakutkan. Menyaksikan penutupan ekonomi global secara tiba-tiba cukup sukar; memikirkan bagaimana bangkit semula dalam persekitaran yang tidak menentu adalah, lebih sukar lagi. Pemimpin selalunya menunjukkan "ketenangan yang disengaja" dan "optimisme terikat." Semua orang mahu mereka menunjukkan rasa empati — dan, pada masa yang sama mereka berharap dapat membuat perbezaan positif dalam kehidupan. Selain memiliki pandangan jangka panjang yang koheren dan jangka pendek yang efektif. Untuk merealisasikan semua kepakaran mereka, mereka bertungkus lumus dengan banyak persoalan baru yang belum terjawab. Krisis Covid-19 yang melanda dunia benar-benar mendatangkan impak yang besar kepada kepemimpinan. Namun suka atau tidak pemimpin harus mempersiapkan diri untuk menghadapinya.


 


Dalam program ini, para peserta akan dapat mendengar beberapa pemimpin syarikat dan


Individual yang mempunyai kepakaran khusus mengenai bagaimana mereka menangani Covid-19 dan keputusan mereka untuk mengimbangkan kesejahteraan pekerja dan syarikat.


 


"

"

DI AKHIR PERSIDANGAN, DELEGASI AKAN MENDAPAT

·        Mendalami ilmu keperluan-keperluan asas diri dan kemahiran sebagai pengurus/pentadbir organisasi.

·        Memantapkan diri dalam bidang pengurusan, pembangunan dan pengukuhan organisasi.

·        Melahirkan pengurus/pemimpin yang sentiasa bersedia dalam apa jua situasi.

·        Tips & strategi praktikal dari pemimpin organisasi dan pakar dalam bidang kepimpinan.

·        Mendalami sistem pengurusan organisasi cemerlang dan pelaksanaan pelan tindakan organisasi melalui sistem pengurusan yang betul.

·        Membina keyakinan diri melalui perkongsian pengalaman dari penceramah secara 'hands on' dan 'step by step'

·        Berinteraksi dengan pakar dan ahli professional yang lain yang terlibat dalam peranan pemimpin di Malaysia

 

 

FOKUS PERSIDANGAN








Persidangan Pengurusan & Kepimpinan Dinamik 2020 merupakan persidangan tahunan yang menjadi platform interaktif bagi para pemimpin, pengurus dan pengarah dari pelbagai organisasi untuk saling berkomunikasi dan berkongsi idea serta pengalaman. Para peserta juga berpeluang untuk menambah pengetahuan dengan mendengar kupasan-kupasan menarik daripada pemain-pemain industri yang akan berdialog mengenai isu- isu pengurusan dan kepimpinan seperti:


 


•             Kesihatan Mental di Tempat Kerja


•             Agile Leadership/ Change Leadership


•             Pelaburan dalam Sumber Manusia


•             Integriti dan Akauntabiliti


•             Kepimpinan Kolektif


•             Perubahan Norma Baru.


DELEGASI PERSIDANGAN

Persidangan Pengurusan & Kepimpinan Dinamik 2019 ini dianjurkan khas bagi pemimpin dan pembuat keputusan peringkat atasan seperti CEO, COO, CTO, CIO, Ketua-ketua, Presiden, Timbalan Presiden, Pengarah, Pengurus Besar dan kakitangan kanan termasuk Kerajaan Tempatan, Agensi & Pihak Berkuasa dari organisasi-organisasi berikut:

•             Sektor awam dan swasta

•             Badan-badan NGO

•             Pengurus-pengurus

•             Usahawan

 

Dan bahagian-bahagian lain yang terlibat dari pelbagai latar belakang dan industri.

 

 

 

SPEAKER PROFILE










  Aida Adnan                                                                    Dr. Amat Taap Manshor                                                       Marzura Abdul Malek                                                               

                                                                                                                                      

  DOWNLOAD SLIDES                                                      DOWNLOAD SLIDES                                                  DOWNLOAD SLIDES                     

 

   Diana Idris                                                               Michael Teoh Su Lim                                        Reza Zainudin

                                                               

  DOWNLOAD SLIDES                                                      DOWNLOAD SLIDES                                              DOWNLOAD SLIDES

 


   M. Marzuki Mohamed                                            Ms. Raja Yasmin Raja Yusof                              PLF Dr Ab Rahman Bin Ibrahim

                                                               

  DOWNLOAD SLIDES                                                      DOWNLOAD SLIDES                                              DOWNLOAD SLIDES

 


   Tan Hok Eng                                                Asri Omar                            

                                                               

  DOWNLOAD SLIDES                                                      DOWNLOAD SLIDES